Kijk bij onze openingstijden voor de afwijkingen in verzending rond de voorjaarsfeestdagen.

Retourproces

Pakketten die niet bezorgd kunnen worden, door de ontvanger geweigerd, of niet binnen 7 dagen worden opgehaald bij een Parcelshop, worden retour gestuurd naar Originalshop. Voor deze wijze van retour sturen rekent Originalshop vanaf 1 januari 2020 achteraf €5  retourkosten. Indien het pakket op normale wijze wordt ontvangen en vervolgens retour wordt verstuurd zijn de reguliere afspraken van toepassing.

Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

Je hebt als consument van een online aankoop een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Het retourneren is bij OriginalShop helemaal gratis.

In geval van gedeeltelijk retourneren wordt alleen het betreffende product gecrediteerd. Hierdoor kan het bedrag van de oorspronkelijke bestelling beneden de verzendvrije drempel komen. Indien dit het geval is, worden er alsnog verzendkosten betreffende originele bestelling in rekening gebracht.  

Let op, retouren is niet mogelijk voor op maat gemaakte producten, tevens geldt dit voor planten en soortgelijke natuurproducten.

STAP 1 Vraag bij ons een retour formulier en een retour label aan via  info@originalshop.nl. Graag uw order nummer in deze e-mail vermelden.
 
STAP 2 Verpak het artikel in een deugdelijke verpakking en lever deze in bij een DPD parcelshop bij jou in de buurt. Hier kan je het pakket gratis laten retourneren naar Originalshop.nl.  LET OP! Indien je een stoel of ander groot apparaat wilt retourneren, neem dan svp contact op met onze klantenservice.
 
STAP 3   Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen zullen wij je hiervan per mail op de hoogte stellen. Het retourproces neemt ongeveer 5 werkdagen in beslag. Na deze 5 werkdagen sturen wij een vervangend artikel of storten wij het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Je kan op het retourformulier aangeven welke afhandeling je wenst.
Echter is het zo dat bij het niet constateren van de klacht of als er vanwege gebruiksschade of fysieke schade geen garantie is, wij in deze gevallen uit service oogpunt wel de kosten voor het retourneren maar niet de kosten van het opnieuw verzenden op ons nemen.
 
 

Crediteren informatie

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten die door de ondernemer in rekening zijn gebracht voor het geretourneerde product, binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, afhankelijk van welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.