Retourproces

Pakketten die niet bezorgd kunnen worden, door de ontvanger geweigerd, of niet binnen 7 dagen worden opgehaald bij een Parcelshop, worden retour gestuurd naar Originalshop. Voor deze wijze van retour sturen rekent Originalshop vanaf 1 januari 2020 achteraf €6 retourkosten. Indien het pakket op normale wijze wordt ontvangen en vervolgens retour wordt verstuurd zijn de reguliere afspraken van toepassing.

Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

Je hebt als consument van een online aankoop een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Het retourneren is bij OriginalShop via DPD en kost €3,95 vanaf 01 januari 2023.

Mocht je na ontvangst alsnog schade constateren dan horen wij graag of het artikel tevens schade heeft aan de verpakking. Let op: Fysieke schade dient binnen 48 uur na ontvangst aan ons gemeld te worden.
Graag ontvangen wij foto's van het artikel als de omdoos. 
  • De verpakking in zijn totaliteit met zichtbaar de adressering en de barcode.
  • Een detailopname van het adres met de barcode.
  • Waar mogelijk een detailopname van beschadiging aan de verpakking. 
  • Een of meerdere foto’s waarop de binnenkant van de verpakking goed te zien is met opvulmateriaal.
  • Een of meerdere foto’s van het beschadigde artikel in zijn totaliteit.
  • Een of meerdere detailopnames van de beschadiging.

In geval van gedeeltelijk retourneren wordt alleen het betreffende product gecrediteerd. Hierdoor kan het bedrag van de oorspronkelijke bestelling beneden de verzendvrije drempel komen. Indien dit het geval is, worden er alsnog verzendkosten betreffende originele bestelling in rekening gebracht.  

Let op, retouren is niet mogelijk voor op maat gemaakte producten, tevens geldt dit voor planten en soortgelijke natuurproducten.

STAP 1 Vraag bij ons een retour formulier en een retour label aan voor €3,95 via info@originalshop.nl. Graag uw order nummer in deze e-mail vermelden.
 
STAP 2 Verpak het artikel in een deugdelijke verpakking en lever deze in bij een DPD parcelshop bij jou in de buurt. Hier kan je het pakket laten retourneren naar Originalshop.nl. Vanaf 01-01-2023 rekent Originalshop voor deze wij van retourneren €3,95 verwerkingskosten. Dit betreft een deel van de verzendkosten. Deze worden ingehouden van uw terugbetaling.
LET OP! Indien je een stoel of ander groot apparaat wilt retourneren, neem dan svp contact op met onze klantenservice.
 
STAP 3   Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen zullen wij je hiervan per mail op de hoogte stellen. Het retourproces neemt ongeveer 5 werkdagen in beslag. Na deze 5 werkdagen sturen wij een vervangend artikel of storten wij het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Je kan op het retourformulier aangeven welke afhandeling je wenst.
Echter is het zo dat bij het niet constateren van de klacht of als er vanwege gebruiksschade of fysieke schade geen garantie is, wij in deze gevallen uit service oogpunt wel de kosten voor het retourneren maar niet de kosten van het opnieuw verzenden op ons nemen.