Typhoon komt uit dezelfde stal als Kilner, Mason Cash en Price & Kensington. Maar wat maakt Typhoon nu ook zo uniek ?


De reizen van het Typhoonteam hebben hun ver gebracht, naar ontwikkelingslanden en de mode hoofdsteden van de wereld. In elke hoek van de wereld is er een prachtig idee dat een beetje Typhoon liefde en aandacht nodig heeft. Ze hebben veel ondernemende mensen gaande weg ontmoet, die hen nu helpen om de producten te produceren.

Na enige tijd begon het Britse publiek Typhoon te kopen. Het idee werkte, mensen wilden goed gemaakte schalen en kleurrijke voorraadpotten met een vintage gevoel. Ze kochten kwalitatief goede woks, waarmee thuiskoks heerlijke smaaken konden creëren en men begon te proeven uit verre landen.

Met deze positieve reacties, hebben ze besloten om meer producten te ontwikkelen voor een bredere markt. De talentvolle ontwerpers en productontwikkelaars begonnen met een geheel nieuwe collectie van innovatieve producten perfect voor een internationaal publiek. Ze openden magazijnen in drie verschillende landen om Noord-en Zuid-Amerika, Azië en het Verre Oosten, het Verenigd Koninkrijk en Europa en de omliggende gebieden te kunnen bereiken. Het bleek dat de eenvoudige filosofie retailers van heinde en verre aansprak. Het kleine idee was gewoon weg wereldwijd ...

Naarmate de tijd verstreek, stonden ze in toonaangeven tijdschriften en kranten. Redacteuren en stylisten begonnen het merk en hun producten te noemen. De producten kwamen bij de beste kookprogramma's op TV.

Dat uit een idee zo klein als een bamboe zaadje, een groots merk is ontstaan, gedurende een periode van 20 jaar is opzienbarend. Het meest opwindende van alles is de toekomst, nieuwe producten, nieuwe ideeën en nieuwe technologieën. Een ding op deze reis is altijd hetzelfde gebleven en is de kern van alles wat ze doen ... een mooi ontwerp, kwalitatief keukengerei tegen betaalbare prijzen. Simpel!

Direct een kijkje nemen

 

Typhoon ripple serie